• Strona główna
  • Szukaj
    •  
  • Zaloguj się
    • Nazwa użytkownika: Hasło:
      Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Autor Wątek: [Trzebież] Trzebież na starej fotografii.  (Przeczytany 10317 razy)

Offline pejo154

  • Gadatliwy
  • ****
  • Wiadomości: 99
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 16, 2013, 01:13:13 »
Pierwsze zdjęcie przypomina, port rybacki w Stepnicy. Obecne Kopice też mają podobny widok z lądu, ale to chyba mniej prawdopodobne.
A piąte zdjęcie mogłoby być zrobione od strony wyjścia północnego do portu żeglarskiego na łódź (nawiasem mówiąc przypominającą naszą DZ-tę) stojącą przy wyspie refulacyjnej. W tle obecny basen "B" w "żeglarstwie", widok w kierunku dzisiejszej restauracji Portowej i kościół w dalszym tle. Choć kościół jakby nie nasz? No i robienie zdjęcia "z wody" w tamtych czasach mogło nie być aż takie oczywiste... Chyba, że fotograf stoi w pobliżu jej narożnika (północnego).

Offline ak

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 16, 2013, 09:05:01 »
Na pierwszy rzut oka ciężko mi coś tu rozpoznać. Napis na czapkach wioślarzy, to "ZIGENORT..." Wieczorem popatrze dokładnie. Gdybyś wskazał dom w którym znalazłeś zdjęcia, można się pokusić o ustalenie, kto tam mieszkał. Pierwsze zdjęcie nie wyświetla się. Jest ich więcej?
<*)))))>{

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1131
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 16, 2013, 15:24:49 »




Statek o takim tonażu (i zanurzeniu) chyba by jednak nie wpłynął- Szczecin?
SPZP "Skarb"

Offline ak

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 18, 2013, 00:13:31 »
(proszę ponumerować zdjęcia)

Pokuszę się o wstępne rozpoznanie:
1- niewidoczne
2- ? (Stepnica? - patrz zdjęcie nr 6)
3- ? ( sprawdzić co to za statek w "Heimathafen Stettin"
4 i 9 możliwe, że ul. Kwiatkowskiego, kiedyś w tym budynku (4) były drzwi od strony  ulicy, w głębi koniec tej ulicy - sprawdzić
5- ?
6- na 100% Stepnica
7- ? (zwróćcie uwagę na masywny poler)
8- to ciekawe, zwłaszcza napis ZIEGENORT... na czapkach
<*)))))>{

Offline Afgan2402

  • Rozpisuje się
  • *****
  • Wiadomości: 197
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 27, 2013, 17:34:29 »
Cytat: "ak"
Na pierwszy rzut oka ciężko mi coś tu rozpoznać. Napis na czapkach wioślarzy, to "ZIGENORT..." Wieczorem popatrze dokładnie. Gdybyś wskazał dom w którym znalazłeś zdjęcia, można się pokusić o ustalenie, kto tam mieszkał. Pierwsze zdjęcie nie wyświetla się. Jest ich więcej?


Wkleilem wszystkie jakie byly zdjecia, osiem sztuk.
Na strychu na krokwi jest wpis, zrobiony kreda


[/img]


[/img]

Fritż Lübki 1934-40 moze to, byly wlasciciel domu.

Offline ak

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 27, 2013, 21:48:11 »
2 i 3 zdjęcie jest niewidoczne, tak jak 1 w Twojej poprzednie wiadomości
<*)))))>{

EW

  • Gość
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 27, 2013, 22:45:48 »
Na krokwi jest nazwisko Lübke i rok 1934-1940.  Zdjęcia są słabej jakości, ponieważ klisze były/są bardzo zniszczone.

Offline Domino

  • Moderator
  • Wielka Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 767
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 28, 2013, 21:44:35 »
Adressbuch Trzebieży z 1937 roku.

http://www.ziegenort-pommern.de/adressbuchziegenort.htm

Niestety nazwisko to nie figuruje.

Raczej stawiałbym na osobe, która przeprowadzała remont lub brała udział w budowie domu. Dość często spotyka się takie napisy na naprawianych, starych meblach, strychach itd itp.

Pozdrawiam

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1131
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 29, 2013, 09:38:32 »
Luebke w Kreis Randow, Ueckermunde i Stettinie.

http://pommerndatenbank.de/index.html?sessid=ccbe69825121ff56960a6c647beb350f&mode=db&db=ab&action=browse&searchmode=spell&name=Luebke&county=Ran

http://pommerndatenbank.de/index.html?sessid=ccbe69825121ff56960a6c647beb350f&mode=db&db=ab&action=browse&searchmode=spell&name=Luebke&county=Uec

http://pommerndatenbank.de/index.html?sessid=ccbe69825121ff56960a6c647beb350f&mode=db&db=ab&action=browse&searchmode=spell&name=Luebke&county=Ste

Wyciąg z Fryców z tego obszaru:
Lübke Fritz   Lehrer i. R. Herrenwieser Str. 70 1924 [3] Frauendorf

Lübcke und Luebcke, s . a. Lübke, Lüpcke und Lüpke Fritz   Kraftwführ.     Parnitzstr. 13     1936 [7] Stettin

Lübke Fritz   Fleischer     Pommerensdorfer Str. 18e     1924 [1] Stettin


Warto dodać, że nasz policki Lübke był właścicielem Strandkasino.
Lübke R. Restauration Strandkasino 275 1937 [1]
SPZP "Skarb"

Offline Domino

  • Moderator
  • Wielka Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 767
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 29, 2013, 09:55:41 »
Zdecydowanie stawiałbym na Fritza Lübke - stolarza. Zamieszkałego w Zdrojach przy Adolf Hitler Strasse 30 ( obecnie ul.Batalionów Chłopskich).

Zapewne chodzi o niego.

"Polickie" Strandkasino często zmieniało właścicieli... Tutaj akurat poprzedni.



Pozdrawiam

EW

  • Gość
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 29, 2013, 14:11:06 »
Całkiem możliwe, że ten Pan stawiał krokiew w tym domu, albo robił jakiś remont.
Mam pytanie odnośnie do Adressbuch- polska numeracja domów jest taka sama jak niemiecka czy uległa zmianie?
Pozdrawiam

Offline ak

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 03, 2013, 22:23:33 »
Prawdopodobne miejsca wykonania tych dwóch zdjęć-ul. Kwiatkowskiego.


 


Dalej zagadką są dla mnie napisy "ZIEGENORT..." na czapkach marynarzy. Jedyną jednostką szkoleniową w Ziegenort, jaką znam, był żaglowiec "Admirał von Trotha", ale to inny okres i na czapkach byłaby nazwa tego żaglowca.
<*)))))>{

Offline lukasz_s

  • VIP
  • ********
  • Wiadomości: 1131
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 03, 2013, 23:53:03 »
"Ziegenort BBZ" lub Ziegenort BDZ? Jest też coś po lewej od napisu "Ziegenort", ale nie rozczytam (prawy fragment obrazka) i jakaś naszywka na rękawie (po lewej).

SPZP "Skarb"

Offline ak

  • Wielka Gaduła
  • *******
  • Wiadomości: 853
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 04, 2013, 00:19:33 »
Podobnie odczytywałem, ale nic mi to nie mówi. Akronim stosowany przed nazwą statku w okresie Kaiserliche Marine to "SMS" - Seiner Majestät Schiff (Okręt Jego Cesarskiej Mości).
Po banderze widocznej na zdjęciu ze Stepenitz (Stepnicy) wiemy, że o ten okres chodzi.
Będę szukał dalej, bo to bardzo interesujący temat.
<*)))))>{

Offline Domino

  • Moderator
  • Wielka Gaduła
  • *****
  • Wiadomości: 767
    • Zobacz profil
[Trzebież] Trzebież na starej fotografii.
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 04, 2013, 23:53:18 »
Bandera Marynarki Wojennej Cesarstwa Niemieckiego używana od 1903 - 1919 ( chociaż formalnie była w użyciu jeszcze do 1921 roku).

Pozdrawiam